Villkor och föreskrifter
Köp
Samtliga
priser i denna webbshop visas inkl 25% moms. Vid
beställning över Internet träffas avtal om köp först när LSG
Communication AB via E-post bekräftat beställningen. Bekräftelsen görs
senast 48 timmar efter att beställningen mottagits. Efter fredag,
helgdagsafton och helgdag sker bekräftelse senast klockan 18.00 första
följande vardag.
Kassan
Vi har
installerat ett helt nytt kassasystem där du som kund inte behöver skapa
användare och logga in, du anger bara dina uppgifter i kassan och
beställer. Detta förenklar beställningsproceduren och spar tid för dej
som handlar.
Betalning
LSG
Communication AB redovisar alla priser inklusive och exklusive moms.
Samtliga avgifter och kostnader som tas ut redovisas alltid i klartext
innan du bekräftar ordern. Miljöskatt för batterier är inräknat i
produkternas pris. Avgift för frakt tillkommer alltid enligt ovan.
Övriga avgifter är beroende av betalningssätt enligt nedan.
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Fakturera
Mej. -Vi erbjuder i samarbete med Klarna alla svenska medborgare över
18 år att handla mot faktura med 14 dagars betalningsfrist. Du som kund
kan känna tryggheten att få varan innan du betalar och slipper dessutom
postens avgifter eller krångel med kreditkort. Sedvanlig kreditkontroll
göra i samband med köpet
Dela upp betalningen. -Vi
erbjuder i samarbete med Klarna alla svenska medborgare över 18 år att
dela upp betalningen på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. Du väljer själv i
vilken takt du vill betala. Sedvanlig kreditprövning görs i samband med
köpet.
Förskottsbetalning - Du betalar oss via
Postgiro eller Bankgiro i förskott. När vi ser att pengarna kommit in så
skickar vi varorna till dig. Brukar ta två-tre dagar från det att du
girerar pengarna tills dess att vi tar emot dem.
Förskott/Kontant
vid leverans - Du betalar på postkontoret eller vid dörren när
hemleverans sker. Vid betalning med Postväxel skall denna ställas ut med
Posten som mottagare. Postförskottsavgift på 50:- tillkommer.
Faktura
30 dagar - Gäller endast stat/kommun/landsting samt svenskregistrerade
Aktiebolag. Sedvanligt kreditprövning utföres alltid i samband med
faktureringen. LSG Communication AB förbehåller sig rätten att ej
fakturera och/eller föreslå annat alternativ.
Leveranstid
Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar
efter det att vi har mottagit Din beställning. I det fall en vara måste
beställas från en leverantör kan leveranstiden vara längre. Meddelande
om eventuella avvikelser får Du i samband med orderbekräftelsen. Du har
då givetvis rätt att avstå alternativt ändra Din beställning.
Leveransätt och fraktkostnad
Du betalar
bara en fraktkostnad oavsett hur många produkter du handlar.
Fraktkostnaden baseras på hela beställningen totalvikt enligt postens
prislista. Vi erbjuder dig en mängd olika leveranssätt. Baserat på
paketets vikt och volym samt vart du bor och hur du väljer att betala
kan du välja mellan följande leveranssätt: Brev, Postpaket,
Företagspaket samt Bussgods.
När du fyllt din
varukorg och valt betalsätt presenteras de olika leveranssätten på
sajten. Där ser du fraktkostnaden för respektive alternativ och kan se
ytterligare information kring varje leveranssätt. Du väljer själv det
alternativ du finner mest lämpligt.
Öppet köp/Ångerrätt
LSG
Communication AB erbjuder Dig 14 dagars öppet köp från den dagen då Du
tagit emot varan. Retur skall ske i original emballage och återlämnas
komplett och i oskadat originalskick. Öppet köp gäller inte företag och
offentlig förvaltning. LSG Communication AB förbehåller sig rätten att i
de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de
saknade delarna. Vid retur står kunden för fraktkostnaden. LSG
Communication AB kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vid outlöst
order debiteras en avgift på minst 350:- Ångerrätten är en lagstadgad
rättighet och gäller i enlighet med Distanshandelslagen. Ångerrätten
gäller i 14 dagar från och med den dagen Du mottagit varan.
Reklamation
LSG
Communication AB garanterar att varje försändelse okulärbesiktigas
innan den skickas till Er. Skulle varan ändå vara trasig alternativt
felexpedierad när den anländer så åtar sig LSG Communication AB givetvis
att kostnadsfritt åtgärda felet. Det är dock viktigt att Du gör en
korrekt anmälan. Synligt fel: Ska anmälas direkt till utlämnaren
(posten) vid mottagandet av varan. Dolt fel: Ska anmälas till LSG
Communication AB inom 3 dagar från mottagandet av varan.